laupäev, 29. august 2015

Kooli külastamine: esimesed esmamuljed

27.08.2015
neljapäev


Ärkasin kell üheksa hommikul, sättisin, sõin ja juba hakkasimegi emaga linna poole liikuma. Sõitsime Mareni maja juurde ning ta tuli meiega kooli kaasa.

Käisime kaheksandal augustil ema ja Caroliniga juba kooliterritooriumil kõndimas, et näeksin koolile kuuluvaid hooneid + ümbruskonda. Kool on ainult kahekorruseline, kuid ma ei osanud arvata, et see on seest nii suur! See oli ikka tohutult suur. Meenutas isegi labürinti, kuhu ma arvatavasti millalgi ka ära eksin (üsnagi kindel selles).

Käisime sekretäri juurest läbi, saime mingid dokumendid ning kohe kohtusime ka Hr Büttneriga (koordinaator ja ta tegeleb 10.-12. klassidega). Teadsin, et lähen 10ndasse klassi, kuid arutasime ühel päeval emaga, et äkki on mul isegi võimalus minna 11ndasse (Eestis peaksin minema 11ndasse). Põhjuseid, miks tahtsin minna 11ndasse on palju, kuid üks peamistest põhjustest oli see, et need vahetusõpilased, kes sellel aastal ka meie kooli tulevad, lähevad just 11ndasse ja oleksin tahtnud nendega koos olla (nad elavad seda sama läbi, mida minagi).

Kuid otsustasime ikkagi, et jään 10ndasse:

  • 10ndas on tavalised klassid, kuid 11ndas hoopis kursused
  • 10. klassis on sama koosseis, kuid 11ndas puutuksin kokku kogu aeg erinevate inimestega (Hr Büttneri sõnul oleks mul lihtsam inimestega harjuda ja sulanduda just 10ndas)
  • 10nda ja 11nda klassi hindamissüsteem on veidike erinev:
  • 10. klassis saadakse hindeid 1-6, 1 on parim hinne ning 6 on halvim, kuid 11. klassis saadakse punkte 1-15 (mida rohkem, seda parem) ja need punktid on tähtsad koolilõpetamisel
  • kuna mu saksa keel pole veel piisavalt hea, siis hakkaks mul 11. klassis väga raske (Hr Büttneri sõnul saan poole aasta pealt minna 11ndasse üle, kui soovin)
  • 10ndas on veidike väiksem koormus kui 11ndas
  • 10. klass läheb kevadel üheks nädalaks Berliini, kuhu Hr Büttner soovitas mul kindlasti minna
  • tean hetkel 10. klassist kuute inimest (11ndast ainult ühte), seega oleks mul sissesulandumine veelgi hõlpsam
Fun fact: 10. klassis on see aasta 6 paralleelklassi (igas klassis umbes 20-25 inimest)

Hr Büttner ütles seda ka, et ma ei peaks hinnete pärast muretsema, et naudiksin lihtsalt Saksamaad, seda ühiskonda, keeleõpinguid ja kogu vahetusaastat, kuid ütlesin talle ikkagi, et annan endast parima. Ta küsis veel igaksjuhuks, et ega mul neid hindeid pärast Eestis vaja ei lähe (õnneks ei lähe, sest otsustasin jätta aasta vahele).

Igaüks saab endale valida kolm põhiainet ning ülejäänud ained tulevad juurde. Hr Büttner leidis, et oleks parim, kui käin alguses samades põhiainetes, mis on ka Marenil ehk siis kunst, muusika ja filosoofia. Kui ma oleksin saanud ise valida, siis oleksin üheks kindlasti võtnud kunsti, seega selle üle on mul hea meel. Samuti ka filosoofia üle. Muusika üle ma väga ei rõõmusta. Nad õpivad väga palju teooriat (põhimõtteliselt samu asju, mida ka muusikakoolis õpetatakse). Kuid pidin saama hiljem ära vahetada, kui soovin.

Veel üks suurepärane asi on see, et kui mulle mingi aine väga ei sobi, mul on seal raske või on mingeid probleeme sellega, siis saan aineid vahetada. Pean lihtsalt Hr Büttneri poole pöörduma, asjad läbi arutama ning ainete vahetamisega pole mingit probleemi. Pidin mingi teatud aja tagant teda veel koolis külastama, et arutada senist arengut. Õnneks on ta väga tore ja mõistlik inimene!

Tore on ka see, et ma hakkan koolis hispaania keelt õppima (lähen algajate klassi). Saksa keelde lähen paar aastat minust noorematega, et mul oleks veidike lihtsam + keeleõpingute jaoks oleks see variant parem.

Gymnasium Ernestinum Rintelnis on tore see, et alates 10. klassist saab koolist välja supermarketisse minna süüa ostma (ei pea koolitoitu ostma)! Samuti ka see, et iga aasta teeb 12. klass kooli heaks midagi. Üldjuhul istutatakse lilli, põõsaid, puid või hoopiski värvitakse kooli siseseinad värvilisteks (praegused kooli siseseinad näevad väga vahvad välja!). Ühel aastal joonistati erinevate riikide lippe ning minu suureks üllatuseks oli ka Eesti lipp koolis olemas!


Kui tulime koolist tagasi, siis viisime Mareni ära, rääkisime ta emaga veidike juttu ning leppisime kokku, et nad tulevad õhtul meile külla ja mängime lauamänge!

Kui jõudsime koju, siis otsustasime ema ja isaga, et lähme Hamelni šoppama, halleluuja! Üsnagi vihmane ilm oli ka, seega sai samal ajal midagi toredat teha (minu jaoks on šoppamine väga tore, haha). Hankisin endale mitmeid asju ning täiendasin ka garderoobi. Ostsin ühel päeval endale Mindenist ka kooli jaoks päeviku, mis maksis 17.95 eurot (appi!), aga see nägi minu arust ilus välja ja see on väga palju huvitavat täis.





Kui jõudsime šoppamast koju, oli kell juba veidike kuus läbi. Läksime seitsme aeg isa ja vennaga tuletõrjesse. Florianil ja teistel oli üks õppus, mida isa läbi viis. Mul oli muidugi põnev kõrvalt vaadata + sealsed inimesed on nii toredad ja sõbralikud! :)

Kui kella üheksa aeg koju jõudsime, siis olid Maren ja ta ema juba siin, seega alustasime lauamängude õhtuga. Mängisime paar tundi ja olin õhtu lõpuks niiiii väsinud. Vähemalt oli tore päev!




3 kommentaari:

  1. Soovin sulle huvitavat ja sisukat aastat, et oleks mida teistega hiljem jagada!

    VastaKustuta
  2. Soovin sulle huvitavat ja sisukat aastat, et oleks mida teistega hiljem jagada!

    VastaKustuta