neljapäev, 3. september 2015

Esimene koolipäev- appi!

"Appi, appi, appi. Mida ma teinud olen? Miks ma olen siin? Mis toimub?"

Just täpselt sellised olid minu mõtted terve päeva jooksul.

Hommik algas iseenesest hästi, jõudsin ajaliselt ilusti valmis. 7.05 tulid Alina, Alexa ja nende isa mulle järgi ja juba läksimegi kooli poole. Pidin 7.30 saama Mareniga kokku ning jäime teda Alinaga ootama. Nägin vahepeal isegi Juliani ning tal oli üsna üllatunud nägu ees (ta oli juba ära unustanud, et hakkan temaga samas koolis käima ja minu nägemine tuli üllatusena). Liikusime enda klassi ning nägime Vanessat ja Vivianet.

Esimene tund oli klassijuhatajatund. Arvasin, et mind tutvustatakse ilusti klassile või antakse mulle sõna, aga ei. Keegi ei teinud väljagi, et klassis üldse vahetusõpilane on. Sellest aastast on uued klassid, seega enamus on omavahel võõrad (oleksime võinud siis suure tutvumisringi teha, aga ei). Klassijuhataja nägi huvitav välja- pika patsiga ja välimusest oli näha, et ta kuulab heavy metalit. Ta rääkis meile kogu vajaliku teksti ära ning sain ainult poolest jutust aru, seega Maren tegi mulle tõlketööd. Saime endale bussikaardid, et saaksime ilusti kooli ja koju sõita. Olen tänasest Kairit Siilaku asemel Kairit Silak, halleluuja.


Rääkisime ka kevadisest Berliini minekust. Oleme Berliinis neljandast kaheksanda aprillini, seega tuleme tagasi üks päev enne mu nimepäeva ja kaks päeva enne mu sünnipäeva.
Saime teada ka tunniplaani, mis on üsna normaalne, vähemalt minu arvates. Eks näis, kuidas läheb.

Kellaaeg
Esmaspäev
Teisipäev
Kolmapäev
Neljapäev
Reede
07:45-08.30
Bioloogia
Hispaania keel
Saksa keel
Poliitika
Keemia
08:35-09:20
Füüsika
Keemia
Ajalugu
Geograafia
Matemaatika
09:40-10:25
Inglise keel
Matemaatika
Bioloogia
Füüsika
Hispaania keel
10:30-11:15
Inglise keel
Geograafia
Hispaania keel
Ajalugu
Hispaania keel
11:30-12:15
Kunst
Saksa keel
Inglise keel
Muusika
Filosoofia
12:20-13:05
Kunst
Saksa keel
Poliitika
Muusika
Filosoofia
13:10-13:55
-

-


14:00-14:45
Matemaatika

Sport


14:45-15:30
Matemaatika

Sport




Tunni lõppedes läksime Mareniga klassijuhataja juurde ja Maren tutvustas mind temale. Rääkisime veidike ning õpetaja ütles, et võime vahepeal tunnis vabalt inglise keeles ka rääkida, et ma ikka kõigest aru ilusti saaksin. Ta tundub tore :)

Teine tund pidi olema geograafia, aga õpetaja puudus, seega oli vaba tund. Üsna üllatav, et juba esimesel koolipäeval jääb tund ära.

Kolmanda tunni ajal olime Hr Büttneri juures terve kuue 10. klassiga (kokku oli inimesi umbes 130-135). Sain jällegi poolest jutust aru, sest pool juttu oli sama, mida ka meie klassijuhataja meile rääkis.

Neljas tund oli ajalugu ning alustasime tundi küsimusega "Was ist Geschichte?". Arutasime terve tunni saksa ajalugu. Õpetaja kirjutas märksõnu tahvlile ning kuna ma ei teadnud mõnda sõna, siis võtsin enda sõnastiku välja ja hakkasin enda jaoks tõlkima. Õpetaja vaatas mind ehmunud pilguga ja küsis midagi saksa keeles. Ma ei pannud tähele ja väga ei kuulnud ka, mis ta ütles, seega väike awkward hetk tekkis. Lõpuks küsis ta, kas ma leidsin sõna ilusti üles. Ütlesin, et jah ning igaksjuhuks ütlesin juurde, et olen vahetusõpilane Eestist. Samal ajal, kui teised kirjutasid midagi enda vihikutesse, istus õpetaja minu juurde ja küsis paar küsimust minu ning minu siinviibimise kohta. Ta rääkis tohutult head inglise keelt ning mul oli seda ainult hea meel kuulda. Pärast tuli välja, et ta on koolis ka inglise keele õpetaja ning et ta annab minule ka inglise keelt, hurraa!

Joonistasime vihikusse ajatelje ning märkisime viimase aastasaja tähtsamaid sündmusi üles ning arutasime läbi. Sain ilusti kõigest aru ning süda oli rahul.

Kaks järgmist tundi oli muusika. Alustasime tundi kahe saksakeelse laulu laulmisega ning saime ka paberid, kus oli kirjas erinevate ajalooliste isikute arvamused muusika kohta ning üsna palju kriitikat oli. Sain ainult mõnest üksikust sõnast aru, seega alustasin sõnaraamatuga tõlkimist. Õpetaja oli jälle üllatunud. Kas neid siis ei teavitatud, et klassi tuleb vahetusõpilane? Kas ma näen sakslase moodi välja? Mis toimub?

Mõtlesin, et kui ülejäänud tunnid tulevad ka sellised, siis käiksin koolis veelgi suurema meelega. Aga ei, hullem osa oli alles tulekul. Saime paberid, kus oli kirjas muusika põhiteooria ning kõige vajalikumad asjad. Sain jällegi mõnest sõnast aru ja hakkasin tõlkima. Saime vahepeal veel paberi, kus olid kirjas mingi saksakeelse teose noodid (õõõh, ma ei oska enam õigeid sõnu kasutada). Pidime oskama lugeda ja analüüsida. Ma ei saanud mitte midagi aru. Ma ei saanud aru ühestki sõnast, mis nad arutasid ja nendest paberitest sain ma veel vähem aru. Eestis me ainult laulsime või õppisime muusika ajalugu, aga nemad õpivad siin sellist teooriat, mida Eestis õpetatakse muusikakoolis. Mina pole kunagi muusikakoolis käinud, seega mul polnud asjadest õrna aimugi. Kui meil oleks ainult üks tund muusikat olnud, oleksin üle elanud, aga meil oli kaks tundi järjest. Terve teise tunni vaatasin kogu aeg kella ja ootasin tunni lõppu. Võitlesin endaga mõtetes ning olin juba peaaegu pisaraid valamas (need, kes mind rohkem teavad, on teadlikud sellest, et mul tulevad pisarad väga kergesti ja ma suudan endast välja minna tohutult kiiresti). Mõtlesingi terve aeg, et miks ma siin olen, mida ma teinud olen, mis mul arus oli, miks peab kõik nii keeruline olema, miks miks miks. Tahtsin tohutult koju minna ning kui tund lõppes, olin juba paremas tujus, sest saan lõpuks kojuuuuu.

Buss pidi tulema kell 13.20, aga tuli alles 13.30. Buss sõitis umbes 35 või 40 minutit, mis oli kohutav. Olin unustanud enda kõrvaklapid koju + päike küttis + mingid kaks tüdrukut jõllitasid mind terve aja (väga ebameeldiv tunne tekkis). Kui jõudsin koju, piinlesin peavalu käes. Natukese aja pärast sõin lõunat ning hakkasin mapi jaoks pabereid valmistama. Minul ja mitmel veel on kasutusel üks suur mapp, kuhu vahele paneme iga aine materjalid. Võtan kaasa veel ainult ühe suure vihiku, sest ma ei pea iga tunni jaoks erinevaid vihikuid kaasa tassima. Kirjutan tunnimaterjalid sinna vihikusse, tõmban lehe välja ja panen mappi teatud aine asjade juurde. Kõik näeb organiseeritud välja + kott ei tule tohutult raske.

Kõik 12 aine paberid/tiitellehed, mis ma mapi jaoks arvutis valmistasin:


Õhtul käisin isaga Rintelni ühes koolis ühte bändi kuulamas ja peale seda läksime tuletõrjesse. Mingi väike õppus oli ning jälgisin kõike pealt.

Saksamaal on tavaks see, et lapse esimesse klassi mineku puhul kingitakse selline torbik, mis on täis erinevaid asju. Ma sain ka selle perelt, sest läksin Saksamaal esimest korda kooli. Olen tohutult õnnelik ja tänulik! :)

Russisch Brot tuletab armsaid vene keele tunde meelde



Bis bald

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar