pühapäev, 6. september 2015

Viimasest kolmest päevast

Reede, 04.09.2015

Äratus oli kell 05.40. Ma olen harjunud alati endale kaks äratuskella helisema panema ning alati 5 minutilise vahega (ma ei tea miks, harjunud lihtsalt, Eestis samamoodi). Üldjuhul ärkan esimese kellaga üles ja teise kellaga tulen voodist välja.

Jumal tänatud, et panin ka reedeks endale kaks äratust (05.40 ja 05.45). Kui kell helises esimest korda, vajutasin selle võimalikult kiiresti kinni ja jäin imekombel uuesti magama. Kui kell helises 05.45, siis hüppasin kähku voodist üles ja olin paanikas, et mis toimub. Ma üldjuhul ei jää magama peale äratuskella, aga seekord jäin. Kui ma poleks endale teist äratust pannud, oleksin küll kindlasti vanemate poolt hiljem üles äratatud, aga piisavalt hilja, et enda asjadega mitte valmis jõuda. Seega jumal tänatud, et sain kiiresti kell 05.45 üles.

Tegin kõike, mida hommikuti peale ärkamist ikka teen. 07.10 tulid Alina, Alexa ja nende isa jällegi mulle järgi, sest Alina pakkus mulle eelmisel päeval, et saaksin hommikul nendega koos autoga kooli. Samas pidi Florian ka hommikul autoga minema, seega oleksin temaga ka saanud, aga ma ei läinud temaga, sest ta oleks pidanud mind eraldi mu kooli juurde ära tooma ja siis enda kooli minema, seega see oleks ta sõitu pikemaks teinud.

Esimene tund oli keemia. Rääkisime ohutusnõuetest, mida peame järgima, kui hakkame katseid tegema. Samuti rääkisime ka sellest, kuhu peame täpsemalt minema, kui koolis peaks tulekahju tekkima. Klassis käis ringi ka üks paber, kus olid kujutatud sama klassi lauad ning igaüks pidi paberile märkima, kus ta istub. Kui tund läbi sai, läksime Mareniga õpetaja juurde ning ta tutvustas mind õpetajale, et ma olen vahetusõpilane Eestist ja mu saksa keel pole väga hea, et ta oleks teadlik minu olukorrast. Õpetaja tundus mõistvat ja siis ütles ta, et kui teeme töid, siis prooviksin ikka saksa keeles vastata, aga vajadusel võin ka inglise keeles. Tore, et mul selline võimalus on, aga vaevalt ma tean neid termineid ka inglise keeles (eesti keeles kirjutamisega poleks probleemi, aga ta ei mõista kahjuks eesti keelt). Eks ei jää midagi muud üle, kui hakata saksakeelseid termineid õppima.

Teine tund oli matemaatika. Matemaatika õpetajaks on õnneks meie klassijuhataja. Saime kaks erinevat töölehte, kus olid kirjas erinevad ülesanded fuktsioonide kohta. Pidin hakkama koordinaatteljestikule neid joonistama ning pidin ka kõike selgitama (muidugi saksa keeles), seega jätsin selgitamise tegemata. Teise töölehe lõpus oli ka paar lihtsamat ülesannet võrrandite kohta (ruutvõrrandid jne). Vahepeal tuli õpetaja minu laua juurde minuga rääkima. Küsis, kas mul on kalkulaator olemas. Oli küll, võtsin ta kotist välja ning asetasin lauale. Õpetaja ütles, et selline ei sobi. Tuli välja, et nad kasutavad Saksamaal mingit erilist kalkulaatorit, millel on tunduvalt suurem ekraan ja sa saad seal peale kõige selle, mis minu kalkulaatoriga teha saab, veel graafikuid joonistada (sisestad andmed ja see joonistab sinu eest ära). Küsisin, et kas ma pean selle endale ostma, aga siis ta ütles, et pole vaja. Need pidid olema väga kallid (vanemad ütlesid mulle, et nad ostsid Carolinile ühe sellise kalkulaatori paar aastat tagasi ja see maksis 100 euro ringis). Seejärel küsis ta, kas olen siin pool aastat, aga vastasin, et olen siin terve aasta. Selle peale ütles ta, et ta räägib kellegagi koolis, et äkki saan koolilt terveks aastaks ühe kalkulaatori laenata. Eks näis, kuidas läheb.

Esimene tööleht. Kui ma vaid saaks kõigest aru :D
Seejärel tuli kaks tundi hispaania keelt. Muretsesin üsna palju, sest need inimesed, kellega ma koolist suhtlen, ei ole minuga samas hispaania keele tunnis (mõned neist õpivad prantsuse keelt ja need, kes õpivad hispaania keelt, on edasijõudnute rühmas). Paar tuttavat nägu ikkagi oli (inimesed, keda olen kooli peal märganud ja veel paar üksikut inimest minu klassist).

Mõlemad hispaania keele tunnid olid igatahes toredad. Minu jaoks on hispaania keelt raske õppida, sest me õpime seda saksa keelest. Pean üritama saama mõlemast keelest aru ja mõlemad keeled ka selgeks. Carolin ütles varem, et vahetusõpilastel pole kasulik veel ühte keelt õppima hakata, sest juba see keel, mida õppima pead, on piisavalt koormav. Võtsin katsumuse vastu ja vaatan, kuidas mul keeleliselt läheb.

Küsisin õpetajalt vahepeal paari sõna kohta, et kuidas see hispaania keeles on ja siis ta andis mulle hispaania-saksa sõnastiku. Et üldse sealt midagi leida, pean vähemalt ühes keeles sõna teadma. Edu mulle! :D
Õnneks sain absoluutselt kõigest aru, millest tunnis räägiti, nii hispaania kui ka saksa keeles. Õppisime ennast tutvustama, rääkisime tujudest, sõnade soo määramisest ja lugesime dialooge.

Pidin veel kahte filosoofia tundi minema. Saime mingid paberid protokollimise kohta. Pidime moodustama paarid (iga paar teeb ühes nädalas läbitud teemade kohta kokkuvõtte jne). Tahtsime olla kolmekesi grupis (Vanessa, Maren ja mina). Ei tahtnud, et üks meist välja jääks. Kui õpetaja küsis Mareni käest, kellega ta paaris on, siis ta küsis vastu, kas on võimalik, et oleme kolmekesi. Õpetaja ei olnud nõus...
Maren ütles seepeale õpetajale, et ma olen vahetusõpilane Eestist ja et mu saksa keel pole väga hea. Kõik vaatasid minu poole ja mul oli väga veider olla. Õnneks oli õpetaja ikkagi nõus, et saame olla kolmekesi. Me peame seda tegema alles umbes kuue või seitsme nädala pärast, seega meil on palju aega.

Saime veel ühe paberi, kus oli kirjas mingi tekst, millest ma sain maksimum ainult paarist üksikust sõnast aru. Tõlkisin enda jaoks sõnu ümber, et natukenegi aimu saada, mis toimub.

Pidin lugema saksa keeles ühe lause kõva häälega klassile ette (kõik pidid lugema, aga lootsin, et äkki ma ei pea). Kui lõpetasin lugemise, siis Maren ütles mulle vaikse häälega "sehr gut", seega jäin lõpuks ise ka rahule.

Õpetaja rääkis tohutult kiiresti (mul oli raske kõigest aru saada) ja ta käekiri polnud ka just kõige loetavam. Ta kirjutas tahvlile väga palju teksti ja kopeerisin kõik endale ümber (jällegi ei saanud väga midagi aru). Kuna ta käekiri polnud just parim, siis vaatasin vahepeal Mareni pealt paar sõna järgi.



Peale tunni lõppu võtsin enda kapist veel enda tagi (hommikul oli üsna jahe) ja kui pöörasin ümber, siis samal ajal nägin ka Juliani. Kallistasime, rääkisime veidike, kallistasime ning pidingi juba bussile ruttama.

Teine koolipäev läks tunduvalt paremini kui esimene. Loodan, et samuti läheb ka edaspidi. Hoian teid igatahes kursis! Tegin sama päeva õhtul ka juba teisipäevaks hispaania keele kodutöö ära (pidin ühe ülesande lõpetama, dialoogi kirjutama ja sama päeva sõnavara õppima).


Laupäev, 07.09.2015

Ärkasin kell kümme üles. Läksime kella kaheteistkümneks Extenisse, sest Lea läks esimesse klassi ja toimus väike pidu. Kui jõudsime kohale, siis Lea juba jooksis mind kallistama ning minulgi oli teda hea meel näha. Kohal oli palju inimesi, keda juba teadsin, seega minul oli neid jällegi tore näha.

Siin tähistatakse esimest koolipäeva üsnagi suurelt (vahepeal tekkis tunne, nagu Leal oleks sünnipäev). Lea avas kõigi kingitused, kallistas kõiki ja ütles "danke, danke, danke". Olime peol umbes kolm tundi ning siis tulime koju. Kella kuue aeg läksime emaga tantsustuudiosse tema salsa tantsutundi. Huvitav oli vaadata ning kõige huvitavam oli muidugi siis, kui üks mees kutsus mind ka tantsima (tantsisin üle pika aja jällegi salsat). Pärast uurisime emaga veel hiphopi kohta, sest tahan seda tantsima minna. Juba homme, esmaspäeval, lähengi! Seega üle pika aja on tantsuhooaeg jällegi minu jaoks alanud.

Tänane, pühapäev, 06.09.2015

Midagi suurt väga ei teinudki. Olen vist külma saanud, kurk veidike valutab. Viimastel päevadel on üldse väga muutlik ilm olnud. Sajab vihma, siis on pilves, siis paistab päike, siis jällegi sajab vihma ning niimoodi kogu aeg. 30st soojakraadist on järsult saanud 15, appi.

Isa on ka veidike tõbine, seega jõime koos ingveriteed. Mängisime isa ja emaga veel mu lemmikut lauamängu ning nii see päev saigi mööda saadetud. Homme juba jällegi kooli ning pean jällegi 5.45 üles tõusma. Homme tuleb pikk koolipäev- kella poole neljani, esimene tund on bioloogia. Läheb põnevaks. Õnneks on homme kaks tundi kunsti, seega ootan seda väga.

Bis bald


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar