neljapäev, 1. oktoober 2015

Oktoobri eesmärgid

Kui lugesin Rudolf-Gustavi vahetusaasta blogi, siis jäi mulle silma, et ta pani kirja iga kuu alguses selle kuu eesmärgid ja kuu lõpus analüüsis neid. Leidsin, et see on väga hea mõte, sest saan aasta lõpus vaadata, mis ma kõik korda saatsin ning kui palju plaanitust ellu viisin. Kui mul peaks igavus peale tulema, siis saan vaadata neid eesmärke ja tegemata jäänud asjad ära teha. Samuti võtan osa ka YFU bingost!

1) Õppida võimalikult palju saksa keelt!
2) Saada mitme vahetusõpilasega kokku, et muljetada!
3) Kuna oktoobri kaks viimast nädalat on minu jaoks koolivaheaeg, siis puhata!
4) Teha perele eestipärast toitu!
5) Kirjutada YFU Saksamaale ja ajada asjad korda tugiisikuga!
6) Blogida!
7) Sõpradega aega veeta!
8) Koolis võimalikult palju kaasa teha ning häid hindeid saada!
9) Mitte haigeks jääda või ennast kuidagi vigastada!
10) Saksakeelne raamat läbi lugeda!


Tänane päev oli üsna rahulik. Esimene tund oli poliitika ning jätkasime grupitööd teemal "Regiooni strukturaalmuutused". Saime valmis ning järgmine tund arvatavasti esitleme, nagu alati.

Teine tund oli geograafia. Kui õpetaja klassi tuli, siis ta käskis aknad lahti teha. Arvestades seda, et väljas oli ainult 5'C ja aknad olid pärani lahti, siis värisesin terve tunni. Ei suutnud väga tunnile keskenduda, sest üritasin sooja saada. Tunni lõpus ütles õpetaja, et paneb kõigile hinded senise tunnis kaasatöötamise eest + kodutööde eest. Minu kohta ütles, et mulle hinnet ei pane, sest ma olen vahetusõpilane.

Seejärel tuli 20minutiline paus, seega läksime Mareni, Viviane ja Vanessaga sööklasse, kus saime kokku tüdrukutega, kellega üldjuhul sööklas koos istume. Ühel tüdrukul neist on täna sünnipäev. Sai 16aastaseks! Ta tõi kooli šokolaadikoogi, mille me suure kamba peale ära sõime. Väga maitsev oli!


Kolmas tund oli füüsika. Kuna eelmised kolm tundi tegime grupitööd, katset ja analüüsisime kõike, siis täna tegime ettekande enda tööst. Saime hindeks 2/3. Meile sobis väga, eriti mulle (aitasin katses kaasa jne, aga ettekande ajal ei öelnud sõnagi, teised rääkisid kõik vajaliku ära). Kokku oli neli gruppi ning üks grupp sai sama hinde nagu meie ja ülejäänud kaks gruppi said hindeks 3. Ma ei tea, mis õpetajale ei meeldinud, et max. hinnet ei andnud.

Neljas tund oli ajalugu. Rääkisime kodutööst (tegin kusjuures ära, juhuu!) ning jätkasime enda skeeme NSDAP kohta. Tunni lõpu poole rääkis õpetaja, et teeme detsembri alguses suure töö (sarnane eksamile). Saime ka kaks väikest paberit, kus oli kirjas väga palju informatsiooni, millest mina muidugi aru ei saanud. Kui tund lõppes, läksin õpetaja juurde ja küsisin nende paberite kohta, et mis ma täpsemalt tegema pean. Kuna järgmised kaks nädalat teda koolis pole, sest ta läheb kellegagi USAsse mingile üritusele, siis peame tegema iseseisvat tööd. Ta seletas mulle kõik ära ja saan lõpuks toimuvast aru! Samuti küsisin õpetaja käest, kas ma pean ka seda suurt testi tegema ja ta ütles, et ma ei pea! Olen kindel, et selleks ajaks valdan keelt tohutult paremini ning võib-olla ikkagi otsustan proovida teha, aga eks näis.

Viies ja kuues tund oli muusika. Alustasime tundi kodutöö kontrollimisega. Õpetaja küsis küsimusi kodutöö kohta ning need, kes vastasid, vastasid muidugi saksa keeles, aga õpetaja tahtis siis, et nad vastaksid inglise keeles, et ma saaksin kõigest aru, haha. Õpetaja rääkis ka pool juttu inglise keeles. Armas, et inimesed pingutavad veidike rohkem, et ma ka ilusti aru saaksin :'). Peale seda kuulasime ja analüüsisime J. S. Bachi Brandenburgisches Konzert Nr. 2'e. Huvitav oli!

Peale tundide lõppu vestlesin umbes veerand tundi Christopheriga ning leppisime kokku, et lähen laupäeval Westendorfi (kodust umbes 2 kilomeetri kaugusel). Saan temaga kokku, mul on vaja temaga ühest tähtsast asjast rääkida ning ta pidi mulle veel pärast Westendorfis huvitavaid kohti ka näitama! Tore päev tuleb!
Korraga avastasin, et mu buss peaks kohe tulema, seega jätsin Christopheriga hüvasti ning ruttasin koolist välja. Kui astusin kooliuksest välja, nägingi, et buss sõitis just peatusesse, seega jooksin kähku bussipeatusesse, et bussist mitte maha jääda. Õnneks sain ilusti peale, kuid buss oli väga väga täis. Koju jõudes avastasin, et mu pakk jõudis kohale. Nimelt tellisin ma enda kaamerale ja objektiividele suure koti, et kõik ilusti ära mahuks. Sain teisipäeval ka uue objektiivi kätte!


Kell kolm hakkasime isaga kodust sõitma ning ta viis mu kooli juurde ära, et saaksin Rhönradi trenni minna. Jalad valutavad nüüd veidike, kuid trennis oli tore. Proovisin ka mõnda uut asja Rhönradil teha!




Teisipäeval tegime hispaania keeles töö ning saime need kolmapäeval tagasi ja olin tulemust nähes väga rõõmus ning üllatunud. Õpetaja kiitis mind veel eraldi ka, olin veelgi rõõmsam! Mulle meeldivad hispaania keele tunnid väga! Vahet pole, et õpime seda saksa keelest ning pean üritama mõlemast keelest aru saada ja tegelikult mõtlen tunnis üldsegi neljas keeles. Vahva!



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar