pühapäev, 7. veebruar 2016

Minu esimesed saksa jõulud

Saksamaal on jõulud alati väga suur ja tähtis püha, mida tähistatakse perega koos. Saksamaal on jõulud kahepäevane püha ehk siis 24. ja 25. detsember. Jõuluvana tuleb ja kinke saadakse 24. detsembril, samuti ei puudu ka suur söömaaeg. Ma sõin lihtsalt niiiii palju.

Igas peres on omad traditsioonid ning meie peres sõime racletti (loodetavasti kirjutasin õigesti). See on selline väike grillitaoline masin, kus saab erinevat liha küpsetada jne (ma ei oska seda tegelikult pikemalt eesti keeles selgitada). Kuusepuu kaunistasime alles 23. detsembril.

Mul oli sellist püha enda saksa perega suur au koos veeta. Muidugi oleks tahtnud olla enda eesti perega ka, kuid seda järgmisel korral. Sain tohutult palju kinke! Ma pole vist kunagi nii palju korraga saanud. Paljud saatsid mulle Eestist kingitusi. Samuti sain palju kingitusi ka enda saksa perelt ja sõpradelt. Kõik, mis ma sain, on küllaltki praktiline või söödav, sest see oligi tegelt see, mida ma soovisin, sest ma ei taha pärast hakata midagi suurt Eestisse kaasa vedama. Kõige rohkem rõõmustasid mind 30 Seconds To Marsi kõige uuem album (käisin nende kontserdil 2014. aastal), Ed Sheerani mõlemad plaadid (käisin tema kontserdil 2015. aastal), Ludovico Einaudi kõige uuem album ja üks mu lemmikutest Step Upi filmidest.

Saatsin enda perele ja kahele parimale sõbrannale ka paki Eestisse. Samuti tegin palju kinke enda saksa perele ja sõpradele. Tundus, et kõik jäid rahule :)

25. detsembril läksime perega isa vanemate koju. Seal sõime ka tohutult palju. Igaüks sai veel lisaks šokolaadi ja loterii, kus pead kraapima, et teada saada, kas võitsid midagi. Ma olin ainuke, kes võitis ja võidusummaks oli 2 eurot. Hurraa! :D


Kahju oli muidugi see, et jõulud polnud valged ehk siis lumest polnud mingit märki ning küllaltki soe oli. Samas vahelduse mõttes täitsa sobiv, aga olen harjunud ikka paksu lume ja pakasega jõule vastu võtma.




Ema saatis eesti kodust pildi :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar