kolmapäev, 2. detsember 2015

Novembri kokkuvõte: kõige uuega harjumine ning kultuurišokk

Juba ongi november läbi saanud ja see möödus jällegi TOHUTULT kiiresti. Veetsin selle kuu enamasti uude perre sisse sulandudes, kõigega harjudes, kultuurišokki kogedes ja sellest üle saades.

Minu novembrikuu eesmärgid ja nende täitmised:
  1. Õppida võimalikult palju saksakeelseid sõnu. Õppisin igapäevaselt uusi sõnu ning mu sõnavara on palju suurem kui see oli eelmise kuu alguses.
  2. Õppida võimalikult palju saksa keele reegleid, et keelt õigesti rääkida. Õppisin palju reegleid ning suudan paremini lauseid moodustada. Mul on palju probleeme sõnade sugudega (meessugu, naissugu ja kesksugu). Ma ei saa aru, miks on "der", "die" ja "das" üldse kasutusel ning nende loogika. Leidsin head informatsiooni internetist nende kohta (reegleid), mille järgi saab umbes 70% sõnade sugu määrata sõnade lõppude järgi. Õppisin need muidugi selgeks ning üritan veel edasi, et neist täiesti aru saada. Sakslasel pole nendega muidugi probleeme, kuid minu jaoks on see kõik väga segadusse ajav.
  3. Tegeleda tasapisi jõulukinkide soetamisega. Tehtud! Vähemalt need, mis ma Eestisse saadan. Sakslastele muretsen need detsembri jooksul (enamus tegelikult isegi juba olemas).
  4. Alustada saksakeelse Harry Potteri lugemist. Kahjuks polnud aega, sest loen ühte ingliskeelset Harry Potterit ja me peame koolis "Der Vorleseriga" tegelema.
  5. Kokata saksa retseptide järgi. Katsetasime emaga uusi retsepte ning väga hästi tulid välja. Tegin muidugi ka eestipäraseid toite. YFU Adventstreffenil läksid mu eesti koogid ikka väga inimestele peale. Halleluujah!
  6. Koolis võimalikult palju kaasa teha. Ausalt öeldes olin kooli alguses rohkem aktiivsem. Teen küll kaasa, kuid mitte nii palju. Enamus tundidest veedan lihtsalt sõnavara juurde õppimisega ja reeglite selgeks saamisega. Kirjutan üksikuid konspekte kaasa, kuid mitte väga. Olen ka väga väsinud olnud ning teen vahest harva tundides pisikesi uinakuid.
  7. Veeta teistega koos võimalikult palju kvaliteetset aega. Soovisin rohkem sõpradega aega veeta, kuid kahjuks oli palju segavaid faktoreid, (vähene vaba aeg, uute harjumuste omaks võtmine, parema jala reielihaserebend ja väsimus). Kuid olen õnnelik, et perega väga palju aega koos veetsin. Olen nendega väga lähedaseks saanud ning nad on mulle teise pere eest ja olen selle üle väga tänulik. Tunnen, et kuulun siia perre, et mind on omaks võetud ning et nad väärtustavad mind sama palju kui teisi pereliikmeid.
  8. Olla avatud. Olen olnud võimalikult avatud. Naeratan kogu aeg inimestele, aitan teisi võimalikult palju ning suhtlen teistega rohkem.
  9. Kajastada enda tegemisi blogi kaudu. Tähtsamad sündmused tõin blogis välja. Tegelikult toimus palju rohkem, kui kirja sai pandud, kuid mul kahjuks pole aega ja jaksu olnud kirjutada.
  10. Olla tänulik! Olen vägagi tänulik olnud ning seda teistele ka välja näidanud. Mul on väga hea meel siin olla!

Täna oli väga rahulik päev. Tavalised koolitunnid. Tegime täna hispaania keeles töö (sõnavara ja grammatika). Mul tuli eile õhtul 1 tund enne magama minekut meelde, et see töö on tulemas ja muidugi olid mu kõik hispaania keele asjad koolis, seega ei saanud selleks õppida. Õppisin täna esimese kahe tunni jooksul võimalikult palju sõnu, et ma ei põruks töös. Hinded pole mulle küll tähtsad, sest Eestisse tagasi minnes ei anna need mulle midagi, kuid tahtsin ikkagi võimalikult hästi tööd kirjutada.

Töö oli üllatavalt kerge ning õpitud sõnad tulid väga kasuks. Sain esimesena valmis, kuid loodetavasti tegin ikka kõik õigesti. Sisetunne ütleb, et hindeks tuleb 1, kuid eks näis.

Kehalises kasvatuses hakkasime võimlemisega tegelema. Mina küll kaasa tegema ei pidanud, sest mu parem jalg pole veel täiesti terve, seega vaatasin pealt. Järgmisest nädalast plaanin kaasa teha. Peame tegema kätepeal seisu, peapeal seisu, hundirattaid jne. Kardan neid teha, sest kardan ennast kuidagi moodi vigastada, kuid eks näis, kuidas sellega läheb. Vähemalt pole ma ainuke klassis, kes pole sellisest võimlemisest väga vaimustuses.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar