reede, 20. märts 2015

Minust ja minu plaanidest

You build a life for 16 years and leave it for 11 months. You build a life for 11 months and leave it forever. Which one is harder?

Kes ma olen?
Minu nimi on Kairit Siilak, olen Kohtla-Järve Järve Gümnaasiumi 10. klassi reaal-loodussuuna õpilane veel viimased kuud siin Eestis. Alustan järgmist õppeaastat hoopiski Saksamaal, nagu võib ka blogi pealkirjast välja lugeda.
Mis ma teen?
Huvitun kunstist, fotograafiast, luulest, kokandusest ja paljust muustki. Lähemalt saad minust ja mu tegemistest lugeda siit. Veedan oma järgmise aasta vahetusõpilasena välismaal, mitte küll kaugel, aga samas ka mitte väga lähedal. Siit blogist saad lugeda minu tegemistest minu elu parimal aastal!
Kuhu ma lähen?
Minu valikuks on Saksamaa. Kui täitsin YFU taotlust, osutusid minu valikuks järgmised kolm riiki: Saksamaa, Šveits, Austria. Muidugi sooviksin veeta ühe aasta näiteks Brasiilias, Ghanas, Austraalias või hoopiski Jaapanis, aga Saksamaa lihtsalt kutsub mind.
Millal ma lähen?
Kuna ma lähen Saksamaale keelelaagriga (et saada keeleline põhi alla ning teha ettevalmistusi edaspidiseks keeleõpinguks), siis on väljasõit 31. juulil 2015. Muidugi pole veel teada kindlat kellaaaega, aga küll see varsti ka selgub!
Miks ma lähen?
Kindlasti on üheks mõjutavaks teguriks saksa keel, sest mul on suur soov see võimalikult kiiresti ja hästi selgeks saada. Olles võõras riigis, kuuldes võõrast keelt igapäevaselt, suheldes võõraste inimestega, hakkaks keel paremini külge ning saaksin selle kiiremini selgeks. Kindlasti oleks see omaette katsumus, aga mulle meeldib ennast proovile panna ning ennast tõestada.
Veel põhjusi, miks just Saksamaa:
  • Saksamaad tuntakse kui poeetide ja mõtlejate maana
  • Saksamaa on pungil ajaloolistest paikadest
  • Saksamaa on üks maailma kõige mõjuvõimsamaid riike, mis on juhtival positsioonil nii tehnoloogiliste uuenduste kui ka teadussaavutuste poolest
  • soov tutvuda kunsti ja arhitektuuriga
  • vägagi rikkalik kultuur
  • mu vanavanaema oli sakslanna ja olen kindel, et ta tunneks mu üle uhkust, et just sinna lähen
Muidugi on veel palju põhjuseid, aga tõin välja paar üksikut.
Muidugi, et jõuaksin Saksamaale ja saaksin veeta oma elu parima aasta, oleks mul vaja just Teie abi! Mul on hetkel koos 4533,5 eurot 6670 eurost. Nii lähedal, samas nii kaugel!
Selleks, et mu unistus täituks, oleks vaja Teil toetada minu õpinguid.
YFU Eesti MTÜ
Swedbank a/k EE042200221001141378
Selgituseks: Aitan täita Kairit Siilaku unistust Saksamaal!


Mida sisaldab osalustasu?



  • Sõit vahetusmaale ja tagasi;
  • Tõhus tervise- ja vastutuskindlustus;
  • Koht kohalikus keskkoolis;
  • Vahetusperekond;
  • YFU üritused Eestis ja vastuvõtval maal;
  • Nõustajad ja tugi vastuvõtval maal;
  • Aastane vahetusprogramm Euroopas sisaldab ka 4-päevast vahetusaasta lõpuseminari suvel Saksamaal;
  • Valimispäev;
  • Stipendiumi-intervjuu;
  • Toetajate otsimise koolitus;
  • Infotunnid - toimuvad iga maa kohta eraldi. Endised vahetusõpilased jagavad infotunnil oma kogemusi ja muljeid antud maa kohta. Sageli aitavad just need kohtumised taotlejatel lõplikku otsust langetada, kuhu maale nad minna soovivad;
  • Eelorientatsioon - toimub umbes kuu aega enne vahetusaastale minekut. Eelorientatsioon on paaripäevane vahetusaasta-eelne koolitus, kus räägitakse praktilistest asjadest (viisad, kindlustustingimused, YFU reeglid, mida kaasa võtta, jne);
  • Sügisene ja kevadine kokkusaamine ja orientatsioon programmis osalejate lapsevanematele vahetusaasta alguses ja lõpus;
  • Järelorientatsioon - vahetusaasta tagasisideüritus;




YFU üritused vastuvõtval maal:
  • Aasta alguse seminar;
  • Keskaasta seminar;
  • Aasta lõpu seminar;
  • Regulaarne kontakt nõustajatega;
  • *YES seminar: iga-aastane seminar, mis lõpetab YFU programmis osalevate õpilaste vahetusaasta. Seminar toimub Saksamaal ja osaleda saavad ainult Euroopa riikides vahetusaastal olnud õpilased




132 päeva veel jäänud!















Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar